Microsoft Teams Návod

Pokud vaši studenti pro své online hodiny preferují Microsoft Teams, nepanikařte, stačí se řídit podle následujících instrukcí. Microsoft Teams fungují na velmi podobné bázi jako Skype nebo Google Hangouts.

Pokud vaši studenti chtějí, abyste je učil/a přes tento nástroj, pošlou vám e-mailem odkaz na Microsoft Teams schůzku. Nemusíte stahovat ani instalovat žádný software / aplikaci. Jediné, co potřebujete, je notebook nebo PC s připojením k internetu, mikrofonem a kamerou.

Níže naleznete několik screenshotů, které vám s připojením ke schůzce pomůžou. Přesto ale doporučujeme, abyste se spojili s některým ze svých studentů a udělali si zkušební hovor před vaší první lekcí

Krok 1: Ujistěte se, že používáte podporovaný prohlížeč - Google Chrome nebo Microsoft Edge.

Krok 2: Otevřete si e-mail s pozvánkou ke schůzce

Krok 3: Klikněte na odkaz "Připojte se ke schůzce přes Microsoft Teams" / "Join Microsoft Teams Meeting"

Krok 4: Klikněte na "Join on the web instead"

Krok 5: Povolte používání mikrofonu a kamery

Krok 6: Zadejte své jméno a klikněte na "Join now"

Krok 7: Vyčkejte, než vás někdo z již připojených účastníků vpustí do konference

Krok 8: Užijte si svou online lekci

Jak používat free verzi MS Teams v prohlížeči

Následující videa vás provedou základy práce s free verzí MS Teams v prohlížeči.

Video 1 - Jak se zaregistrovat do Microsoftu a aktivovat MS Teams

1a.mp4

Video 2 - Jak vytvořit tým, pozvat do něj studenty a připojit se na schůzku

2a.mp4

Intermezzo - Jak vygenerovat odkaz ke schůzce

Přihlaste se do MS Teams (viz video výše).

V levém sloupečku zvolte ikonu Schůzky (1), následně klikněte na možnost Naplánovat schůzku (2) v pravém dolním rohu.

Otevře se okno s detaily schůzky - můžete upravit název, stanovit datum a čas. Kliknutí na tlačítko Naplánovat schůzku uloží.

Po kliknutí na tlačítko Naplánovat (viz výše) se otevře možnost práce s kalendářem Google či možnost Zkopírovat pozvánku na schůzku; kliknutím na tlačítko si systém uloží odkaz na schůzku. 

Odkaz následně vložte do e-mailu studentům (přes zkratku ctrl v).


Hotovo!

Schůzka zůstane uložená v MS Teams a zobrazí se vždy po kliknutí na ikonu Schůzky v levém sloupci (viz první bod).  Stisknutím tlačítka Připojit se (a) se jedním kliknutím připojíte do hovoru. Tlačítko Kopírovat pozvánku (b) vám umožní "dopozvat" studenty na již založenou schůzku. Tlačítko se symbolem tří teček (c) vám při rozkliknutí umožní schůzku upravit (přesunout hodinu, je-li třeba) či odstranit (nechcete-li mít příliš dlouhý seznam schůzek).

Video 3 - Jak používat aplikace v MS Teams

3b.mp4

Jak na oddělené místnosti (Breakout rooms) v MS Teams

Používáte-li platformu MS Teams přes instalovanou aplikaci (nikoli webový prohlížeč), máte v pravém hornímu rohu k dispozici ikony s přidruženými funkcionalitami. Najedete-li na ikonu myší (a nekliknete), objeví se nápověda k funci dané ikonky. Funkce instalované aplikace se od funkcí webového prohlížeče liší. Všechny tyto funkce můžete využívat pouze jako vlastník free licence a organizátor schůzky.

Nabízené funkce jsou následující:

Po kliknutí na ikonu “Skupinových místností” se otevře možnost zvolit počet místností (1) a účastníky hovoru do nich rozdělit buď náhodně (2) či ručně (3; dle preferencí lektora).

I během skupinové práce zůstává po pravé straně obrazovky možnost upravovat počet místností, přesouvat účastníky či místnosti uzavřít.