Written Evaluation / Slovní hodnocení
Text v češtině je umístěn pod anglickým zněním.
The Written evaluation form consists of the following parts:
Basic information - the student’s level, feedback on homework and active participation in the lessons, teaching materials, and a brief evaluation of cooperation with the student. The student's level is to be entered twice, both times the same information on the student's current level. The brief evaluation is meant to be a space for the teacher to write a few words about the lessons with the student and should be written in full sentences.
General progress - topics that were covered in the lessons (e.g. weather, free time activities, travelling etc.) plus an assessment of the student’s individual skills through drop-down lists.
Grammar related progress - grammar topics that were covered in the lessons (e.g. past tenses, local prepositions, SVOMPT etc.) plus an assessment of the student’s grammar progress through a drop-down list.
Formulář slovního hodnocení sestává z následujících částí:
Základní informace - studentova jazyková úroveň, zpětná vazba na domácí přípravu a aktivní účast na lekcích, učebnice a stručné hodnocení spolupráce se studentem. Studentovu jazykovou úroveň prosím uveďte dvakrát, dvakrát identickou informaci, na které jazykové úrovni student je. Ve stručném hodnocení prosím uveďte pár slov o spolupráci se studentem (a to ideálně v celých větách).
Všeobecný pokrok - témata, která jste za dané období probrali, (např. počasí, volnočasové aktivity, cestování atd.) a hodnocení jednotlivých dovedností studenta pomocí výběru z roletky.
Gramatický pokrok - gramatická témata, která jste za dané období probrali, (např. minulý čas, místní předložky, slovosled) a zhodnocení studentova gramatického pokroku pomocí výběru z roletky.